بدون عنوان!!

دست نوشته های یک دانشجوی نسل سومی

بدون عنوان!!

دست نوشته های یک دانشجوی نسل سومی

یادگار قلم-ستون پنجم-101

بند اول- گفتن از مشکلات کارهای فرهنگی دیگر خیلی خوشایند نیست.اصلا مگر می شود کار فرهنگی در جایی انجام شود ولی مشکلی در راه آن نباشد.اصلا ذات کارهای فرهنگی با دست انداز و مشکل همراه است.برای همین در اولین شماره ترم جدید کلا بی خیال مشکلات  می شویم و این کارها را با مشکلات پیش رویمان می پذیریم.

و در اینجا قصد گفتن از دلایل چاپ نشدن ویژه نامه 100 که خیلی از دانشجویان در انتظار آن بودند را نداریم.فقط این قول را به شما می دهیم که به زودی با  برطرف شدن مشکلات ویژه نامه 100 هم چاپ خواهد شد.

بند دوم- همان طور که قول داده بودیم که در ترم جدید با سه نقطه ای جدید مواجه خواهید شد اینک تلاش گروه سه نقطه که در پیش شماست با تغییر و تحولاتی تقریبا اساسی روبرو شده است و نشریه سه نقطه  مثل قبل به صورت هفته نامه چاپ خواهد شد اما با رویکردی جدید و طرحی نو.به طوری که شما در هر هفته نشریه ای متفاوت را خواهید دید که البته در این مسیر نشریه برای داشتن سیر صعودی،  به مشاوره ،همکاری و نقد شما خوانندگان و دانشجویان و مسئولین نیازمند است.ان شا الله که در این مسیر ما را تنها نگذارید.

به همین منظور از هم اکنون از شما در خواست ارسال نظرات و انتقادات و پیشنهادات را داریم.همچنین از همه دانشجویان مشتاق برای فعالیت در نشریه دعوت بعمل می آید.

شماره 100 سه نقطه کجاست؟؟؟(تیتر یک-101)

جلسه اخیر سه نقطه با حضور اکثر اعضای آن در روز شنبه دوم آبان در شیراز برگزار شد.محوریت اصلی این جلسه به بررسی اهداف سه نقطه،کیفیت مطالب و نقد و بررسی شماره های اخیر و شماره بعدی سه نقطه گذشت و در پایان جلسه نیز مسائل عدم انتشار ویژه نامة شماره صدم سه نقطه بررسی شد و با رای اکثریت اعضا تصمیم بر این گرفته شد تا شماره 101 نشریه را بدون چاپ ویژه نامه صدم منتشر کنیم که البته این تصمیم اجباری به علت عدم حمایت دانشگاه از نشریه سه نقطه صورت گرفت.

عدم چاپ شماره صدم سه نقطه برای خوانندگانی که از کم کاری های بخش فرهنگی دانشگاه و مسئولین مربوطه بی خبر می باشند  قدری سوال بر انگیز است.

اعضای سه نقطه که مدت زیادی را برای انتشار ویژه نامه ای مناسب و شایسته وقت گذاشته بودند وتوفع برخورد گرم مسئولین دانشگاه از انتشار شماره صدم تنها هفته نامه پیام نور کشور را داشتند با استقبال سرد مسئولین دانشگاه مواجه شدند و مجددا مساله کمبود بودجه به میان آمد. که این موضوع احتمالابر می گردد به کم ارزش و کم اهمیت شمردن فعالیت های فرهنگی دانشجویان توسط متولیان فرهنگی.و این کمبود بودجه از اردیبهشت ماه آغاز شد و تا اکنون نیز ادامه دارد.

اما در اینجا یک سوال مطرح است مبنی بر این که آیا دانشگاه پیام نور فیروزآباد نیز مانند دیگر دانشگاه ها بودجه فرهنگی مختص فعالیت های علمی و فرهنگی و مجزا از دیگر بودجه ها دارد یا خیر؟

اگر ندارد که هیچ. اما اگر دارد پس چرا خبری از آن نیست و دانشجویان برای انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و حتی علمی و پژوهشی با سدی به نام "کمبود بودجه" از سوی مسئولین مواجه می شوند.

و در پایان مثل همیشه باز هم چشم به آینده دوخته وفقط  امیدواریم!! فعالیت های خودجوش دانشجویان، از سوی مسئولان دلسردانه برخورد نشود و به این نیروی دانشجویی بها دهند و آنها را جهت دهی مدیریت شده ای بدهند.  

 انتشار: شماره 101 -4 آبان88 – سه نقطه – تیتر یک

ما گر به صد رسیدیم تحویل گیر ما را

شماره صدم سه نقطه چه شد؟؟

این سوالی است که ذهن اغلب غالب شما خوانندگان سه نقطه را هم اکنون قلقلک می دهد.

مسایل پشت پرده و جلو پرده ای نیز موجود است که در گلوی ما گیر کرده و ان قریب است که ما را خفه کند و اگر نگوییم خفه می شویم و اگر هم بگوییم باز هم خفه می شویم.پس بهتر است که بگوییم.

همان طور که نمی دونید پس از گذشت شش سال از فعالیت نشریه وزین دانشجویی سه نقطه ما دانشجویان فرهیخته و دل باخته به دانشگاه و دانشجو و امثالهم بر آن شدیم تا مثل هرسال ویژه نامه صدم که خیلی شدید هم ویژه بود را بچاپونیم.از این رو دوباره مسیرمان به پست مسئولین یونی(مخفف من در اوردی یونیورسیتی)

افتاد و مثل همیشه ما هم فاکتور به دست جهت نقد آن و گرفتن پول از این اتاق به اون اتاق پاس داده شدیم.(حالا بماند که ما چقدر نامه نوشتیم و ننوشتیم و چقدر درخواست بودجه دادیم،و از اون طرف هم مسئولین دانشگاه چقدر حال نداشته ما را گرفتند و چقدر احساسات ما را برانگیختند و چقدر ما را از زندگی مایوس کردند.خلاصه کلام این که حسابی از خجالتمون در اومدن و از کمک های مادی و معنوی شون فیض های فجیعی بردیم تا نتونستیم شماره صد رو بچاپونیم.)

اما از آن جا که تاکنون مسئولی وجود نداشته که  بدون دردسر دست نوازش و حمایتی بر سر کچل ما زده  باشد،این بار نیز ما ناکام میدان ماندیم اما بنده به نمایندگی از تمام موجودات روی زمین اعلام میکنم که ما تا ته خط هستیم و به این سادگی ها پا از میدون خالی نمی کنیم و این ستمی که در ابعاد مختلف و در طول و عرض جغرافیایی مختلف به ما شد را هرگز فراموش نخواهیم کرد و مجددا اعلام می داریم که تا کشف حقوق ضایع شده مان و مزایای مالیده شده و مخفی شده مان سکوت نخواهیم کرد..یعنی ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.ما بید اوریجینالیم.بببببله داداش.

خلاصه کلام این که هدف ما جلب رضایت شماست.در پایان هم از مشتاقان قلم فرسایی در این عرصه به شدت استقبال به عمل می آید .پل ارتباطی ما وبلاگ نشریه وزین سه نقطه به نشانی  

 

3-dot.blogsky.com 

 

 انتشار: شماره 101 -4 آبان88 – سه نقطه – ستون ت مثل طنز