بدون عنوان!!

دست نوشته های یک دانشجوی نسل سومی

بدون عنوان!!

دست نوشته های یک دانشجوی نسل سومی

سایه روشن تراژدی اشتغال جوانان

گزارشی تحلیلی از اشتغال جوانان

 چرا دلمان برای جوانان نمی سوزد

روزنامه را ورق می زند.به صفحه نیاز مندی ها می رسد.مستقیم به سراغ قسمت نیازمندی های روزنامه می رود اما هر چه میگردد کمتر می یابد . اگر هم کاری باشد یا مربوط به رشته تحصیلی او نیست یا سابقه کار می خواهد.

تلویزیون را روشن می کند.

اخبار اعلام می کند نرخ بیکاری در کشور کاهش یافته است.

وزیر کار وعده می دهد.

مجلس قانون ها را تصویب می کند.

دولت هم اجرا می کند.

اما مشکل اصلی جوانان همچنان اشتغال است و انگار لاینحل.

..............................................

اشتغال یکی از مقوله های بحث برانگیز و مهم در جامعه ی کنونی ما می باشد.جامعه ای که اکثر جمعیت آن را جوانان تشکیل داده اند.

دسترسی به اشتغال پایدار یکی از نیازهای اساسی جوانان بوده و فراهم نمودن بستر مناسب جهت دسترسی به آن از وظایف اساسی دولت ها و خانواده هاست. فشارهای روحی و روانی که به جوانان جویای کار و خانواده های آنها وارد می شود باعث ایجاد معضلات و ناهنجاری هایی در جامعه می شود. چون اکثر کارهای موجود برای جوانان دارای دستمزد کم،ناامن و بدون پیشرفت است.

یکی از تبعات بی کاری جوانان و نداشتن  منبع درآمد مناسب افزایش میزان جنایات در جامعه می باشد و در صورتی که تمهیدات دولت برای رفع بیکاری جواب ندهد این آمار به میزان غیر قابل کنترلی خواهد رسید  و درنتیجه جامعه ای بزهکار و بی مصرف خواهیم داشت.

جوانان با کسب مهارت های لازم و تحصیل در دانشگاه ها خود را آماده ی جذب به بازار کار می کنند اما پس از کمی جست و جو متوجه می  شوند تخصصشان و مهارتشان برای بازار کار امروز مناسب نیست و تقاضایی ندارد.در نتیجه ی این کاهش تقاضا، با افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهها آمار بیکاران روز به روز افزایش می یابد.این درحالی است که 60تا65 درصد از قبول شدگان دانشگاهها را زنان تشکیل می دهند که این وضعیت می تواند در آینده نگران کننده تر هم باشد.

اما با نگاهی به آمارهای موجود می تواند به وخامت اوضاع بیشتر پی برد.نرخ بیکاری گروه سنی جوانان همواره از نرخ  بیکاری کل کشور بالاتر بوده است.نرخ بیکاری زنان جوان همواره بیشتر از نرخ بیکاری مردان جوان بوده که در سال 83 به بالاترین حد خود رسید که زنان9/37 و مردان9/22 درصدد را تشکیل می دادند.همچنین نرخ  بیکاری زنان جوان دارای آموزش عالی در حدود40 درصد بود که تقریباَ دو برابر مردان دارای آموزش عالی می باشد.

...........................

 60تا65 درصد از قبول شدگان دانشگاهها را زنان تشکیل می دهند که این وضعیت می تواند در آینده نگران کننده تر هم باشد.

.............................

این ها همه در حالی اتفاق می افتد که هنوز دولت یک استراتژی صحیح برای رفع بیکاری ارائه نکرده است که آمار و ارقام موجود می تواند بخشی از این حقیقت تلخ را نشان دهد.اما این روزها بحث بیشتر مسئولان و دولتی ها بحث ازدواج جوانان است و دولت نهم نیز برای تسهیل این امر مبارک اقداماتی انجام داده است.طرح ازدواج نیمه مستقل از جدیدترین طرح های مطرح شده در حوزه ازدواج جوانان می باشد.از طرف دیگر رئیس سازمان ملی جوانان از وقوع یک میلیون ازدواج در سال آینده خبر می دهد و شاید این رقم را جزو افتخارات دولت نهم بدانید اما روی دیگر سکه چیزی کاملاَ متفاوت را نشان می دهد.ایجاد کوهی از مشکلات توسط دولت برای جوانان و قرار دادن جوانان در برابر آینده ای مبهم که دولت خود این مشکل را به وجود آورده و خود به این مشکل دامن می زند  که علت اصلی آن نشناختن مشکل اصلی یعنی اشتغال و اقتصاد جوانان است که جوان ها را از تشکیل خانواده باز می دارد.

جوانی که دل خوش کرده است به شعار های آقایانی که فقط وعده و وعید می دهند تا روزنامه ها چاپ کنند .

مهمترین و اصلی ترین دغدغه ی جوانان اشتغال است نه ازدواج و مسئولان به خاطر نشناختن مشکل اصلی بر روی ازدواج متمرکز شده اند.

آیا با دادن وام زدواج و آسان کردن شرایط آن می تواند جوانان را به ازدواج ترغیب داد؟

آیا دولت مردان فکر کرده اند با وضعیت تورم امروزی می توان با 4میلیون وام گره از مشکلات بی شمار جوانان رفع کرد؟و آیا فکر کرده اند که برای عده ای پرداخت اقساط همین وام های  با منت هم دشوار است که این لطف دولت می تواند مشکلات زندگی زوج های جوان را چند برابر کند.دولت تنها با بدهکار کردن جوانان به مشکلات آنان دامن می زند.مشکل جوان امروز ازدواج نیست بلکه اشتغال است چون که اشتغال از مقدمات و پیش نیاز های ازدواج است. تا اشتغال جوانان حل نشود رسیدگی به مسائل دیگر نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه مشکلات را عمیق تر می کند.ما در پله ی اول ایستاده ایم و به پله های بالاتر می نگریم غافل از آن که برای رسیدن به پله های بالاتر باید ابتدا پا بر پله ی اول گذاشت.

●اشتغال در دیگر کشورها

اما کشورهای دیگر در جهت رفع بیکاری در کشورشان چه راهکارها و تدابیری اندیشیده اند؟

کره جنوبی کشوری است که از48 میلیون نفرجمعیت و سرزمینی کوچک تشکیل شده است و مدت کوتاهی پس از جنگ اصلاحات خود را آغاز کرد.بنگاههای کوچک و متوسط نقش  مهمی در نظام اقتصادی و اجتماعی کره جنوبی ایفا می کند و این بنگاهها یکی از مهمترین عوامل در رشد اقتصادی،ایجاد اشتغال و صادرات محسوب می شود.دلیل این که چرا کره جنوبی کشوری منحصر به فرد و حتی پیشتاز در اقتصاد محسوب می شود این است که راه را با سرعت و جدیت تمام طی کردند و پس از دو دهه رشد شتابان آنها زبانزد کشورهای دیگر شد و اکنون محصولات آنها با کیفیت مناسب در بازارهای جهانی به رقابت مشغول است.

و یا وقتی به وضعیت اشتغال در کشوری مثل ایتالیا که جزو هفت کشور صنعتی جهان محسوب می شود و دارای جمعیتی بالغ بر5/57 میلیون نفرمیباشد و دارای نرخ بیکاری5/12 درصد است نگاه می کنیم به نکات جالب و قابل تاملی میرسیم.

در ایتالیا نرخ شروع کسب و کار افراد18 تا 24 ساله ایتالیایی8 درصد می باشد که در مقام دوم بعد از آمریکا است.در ایتالیا فعالیت های کارآفرینانه در میان نسل جوان تر بیشتر است.همچنین افزایش مشارکت زنان برای کاستن این مشکل راه حلی است که به آن اندیشیده شده است و در حال اجرا می باشد.وزارت علوم ایتالیا برنامه ای طراحی کرده تا با همکاری دانشگاهها و دانشجویان در توسعه یک ایده اساسی  و ایجاد مهارت وآماده کردن نیروهای انسانی در دانشگاه اقدام نماید که برنامه های کارآفرینی در دانشگاههای ایتالیا به صورت های آموزش،تحقیق و مشاوره است که اهداف آنها از کارآفرینی  تاسیس شرکت،ایجاد فضای مناسب ایجاد مهارت در دانشگاه ،فراهم نمودن ارتباط با افراد نوآور در صنعت،همکاری ،ساخت و نوآوری و کارآفرینی و .... می باشد.

در ادامه این گزارش و در گفت و گویی که به زمان اله آزموده رئیس اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای استان فارس داشتیم به نکاتی قابل تامل و جالب در مورد ارتباط دانشگاهها و مراکز فنی و حرفه ای اشاره کردند .وی در ادامه  بیان این مطلب  افزود:در حال حاضر از آنجا که سیل بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی رو به افزایش است از سیاست های کاری فنی و حرفه ای این است که در دل دانشگاهها رفته و اقدام به آموزش و ایجاد مهارت در دانشجویان کند که اکنون برای اولین بار در ایران برای اجرایی کردن این ایده  در حال تعامل با دانشگاه شیراز هستیم.

.....................

آزموده:در حال حاضر از آنجا که سیل بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی رو به افزایش است از سیاست های کاری فنی و حرفه ای این است که در دل دانشگاهها رفته و اقدام به آموزش و ایجاد مهارت در دانشجویان کند که اکنون برای اولین بار در ایران  برای اجرایی کردن این ایده  در حال تعامل با دانشگاه شیراز هستیم.

..............................

ایشان از دیگر فعالیت های فنی و حرفه ای گفتند و بیان کردند: ازآن جهت که فنی و حرفه ای وظیفه ایجاد مهارت را برعهده دارد کل فعالیت ها و برنامه های فنی و حرفه ای در همین بستر برنامه ریزی می شود.ایشان همچنین از وجود 38 مرکز با 200کارگاه آموزش مهارت در حال فعالیت در استان فارس خبر دادند . از دیگر اقدامات فنی و حرفه ای استان در جهت توسعه آموزش و تولید مهارت ایجاد 36 پایگاه روستایی در استان فارس می توان اشاره کرد.آزموده در پاسخ به این سوال که مهمترین  علت بیکاری جوانان چیست از تعریف نادرست ما از بیکاری گفتند و آمار کنونی از بیکاران کشور را نادرست و غیر واقعی دانستند و علت آن را بیمه نبودن بسیاری از افراد شاغل به خصوص کارگران  و در نتیجه محسوب شدن آنها به عنوان فرد بیکار در آمارگیریها بیان کردند و راه درمان این مشکل را بیمه کردن هر فرد در سیستم بیمه ای مشخص دانستند.

......................

آزموده:باید در تعریف بیکاری بازنگری شود و علت اصلی بالا بودن آمار بیکاران کشور،نادرست بودن تعریف ما از بیکاری است.

....................

آزموده در مورد گام های برداشته شده در جهت رفع بیکاری افزودند: دولت بستر کار را آماده کرده است اما جوانان تفکر پشت میز نشینی دارند.اکنون آموزش رایگان محیا و آماده است .البته آموزش ها آمادگی مطلق برای جذب به بازار کار را محیا نمی کند بلکه آموزش ها مسیر را برای حرکت های بعدی آماده می کند.

ایشان  همچنین از گره گشا بودن تعاونی ها در جذب نیروهای انسانی آموزش دیده و دارای مهارت 50درصد  اشاره کردند که در این مورد کشور چین را می تواند مثال زد که با جمعیت زیاد تولیداتشان بازار های جهان را پر کرده است و مهمترین دلیل آن ایجاد بنگاهها و کارگاههای کوچک و متوسط می باشد.

در ایران یا مهارت به نقطه مطلوب نرسیده است یا فردی که برای مثال مکانیکی آموزش دیده به سراغ کاری دیگر می رود.

مهندس آزموده در پایان بیانات خود و در پاسخ به این سوال که آیا فنی حرفه ای می تواند علاوه بر ایجاد مهارت در زمینه ی اشتغال و جذب نیروهای آموزش دیده به بازار کار اقدام کند بیان کردند:در زمینه ی اشتغال فنی و حرفه ای براساس نیاز بازار مهارت ایجاد می کند ولی جذب به بازار کار نیاز به یک مدیریت کاملاََ مستقل و تعامل تمامی سازمان ها دارد و از حیطه ی کارهای فنی و حرفه ای خارج است. 

اما  آیا مشکل بیکاری جوانان به همین سادگی قابل حل است؟  

آیا بیکاری جوانان با کم و زیاد کردن ارقام روی کاغذ برطرف می شود؟ 

و آیا با حرف زدن می توان معضل بیکاری را که گریبان گیر بسیاری از کشورها شده است حل کرد؟

برای از بین بردن غول بیکاری همت همه ی مدیران و دستگاههای اجرایی و بانکها و دیگر عوامل را نیاز دارد.

 

مهدی ارجمند

 arjmand3dot@yahoo.com 

 

 انتشار در ویژه نامه دی ماه ۱۳۸۷

 

 

موضلی به نام خوش تیپی

از آنجا که نگاه ما به تمام رخدادهای سیاسی،علمی،فرهنگی و غیره از نوع نگاه طنزاست امروز هم با نگاهی شبه طنز در مورد خوش تیپی بحث مو شکافانه و غیر کارشناسانه ای خواهیم کرد.

جوانان امروزی خوش تیپ هستند. جوانان امروزی خیلی خوش تیپ هستند.جوانان امروزی اونقدر خوش تیپ هستند که اشک آدم را از خوش تیپی در می آورند.اگر هم باورتان نمی شود به استریت های شخر سری بزنید تا بلکه هم ملتفت قضیه شوید و هم  عمق فاجعه را رویت کنید.در خیابان ها آدم های کج و کوله ای را خواهید دید که مطابق آنها را در هیچ جای تاریخ این مرز و بوم نخواهید یافت.ما نیز از آنجا که به فرهنگ از یا رفته کشورمان اهمیت می دهیم برای ترمیم این معضل (معذل؟ یا موًذل؟و یا ...)به دنبال طرحی نو در سال نو آوری و شکوفایی می باشیم.(این رو گفتم تا شعار سال قبل رو از یادمون نره).از این رو برآن شدیم تا ابتدا خوش تیپی را تعریف کنیم.

خوش تیپی عموما در دید عموم مردم به نولباس پوشیدن و آرایش کردن و از این جور قرتی بازی ها و عملیات ها که در ظاهر انجام می گیرد، گفته می شود امااا خوش تیپی نه این است که فکر می کنید.خوش تیپی نه مانتو تنگ پوشیدن و موهای عمودی داشتن است و نه مانکن شدن درخیابان ها و انگشت نمای همه شدن و به قول خودمون تابلو شدن.

و اما راه حل های این موذل؟(یا  موضل؟؟!)

1.راه حل فیلترینگ:اگر این جریان فیلترینگ را در خیابان ها راه اندازی کنند کمتر کسی از این فیلتر ها عبور خواهد کرد و خیابان ها خالی از سکنه خواهد شددر نتیجه باید به راه حل دوم اندیشید.

2.ارتقاء فرهنگ تیپ کردن:می توان با برگزاری جشنواره افراد خوش تیپ شهر این موذل را سامان بخشید.

3.ایجاد انجمن خوش تیپان  کشور با هدف: 1.برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای ساماندهی خوش تیپان (البته به همراه آب پرتغال و موز)  2.تعریف خوش تیپی مفرط که خود شامل ایدئولوژی خوش تیپی و فلسفه خوش تیپی است.

چاپ نشد(dont be give)

ما در کف مسئولین دانشگاه وا ماندیم...

این جور که بوش میاد و ما خبر دار شدیم در یک اقدام همه جانبه و هماهنگ و بسیار متحیر کننده و صد البته مشعوف کننده مسئولین بسیار فعال دانشگاه اقدام به کلنگ زنی در زمینه های عمرانی و غیرعمرانی دانشگاه کرده اند و همه دانشجویان را در ابتدا بسیار شگفت زده و در مرحله دوم بسیار خوشحال کرده اند و اکنون که ما قلم به دست داریم از این اقدامات کنونی دانشگاه در پوست خود نمی گنجیم.امیدواریم که نگاه لطف و رحمت خداوند به حال بی حال ما بی بضاعتان پیام نوری بیشتر شود و خوان نعمتش را از ما دریغ نکند و نیازهای اصلی دانشجویان نیز برطرف شود.الهی آمیییین

و اما از جمله فعالیت های انجام شده و یا در حال انجام دردانشگاه :

1. راه اندازی اینترنت wireless دانشگاه به زودی و در چند ماه آینده.(حالا ما هم نمی دونیم این به زودی کی می تونه باشه آخه از این به زودی ها اینجا تا دلت بخواد، زیاده)

2. ساخت سرویس بهداشتی برای آقایان.(که البته این بنا با حمایت سرمایه داران اماراتی و آلمانی  در دو پروژه  دو مرحله ای و همزمان با برج خلیج فارس افتتاح خواهد شد)

3. راه اندازی سایت دانشگاه. (بنده از همین تریبون تبریک خود را به دانشجویان موجود در دانشگاه ابلاغ می کنم و دستان مسئولین محترم را می بوسم ولی ای کاش با این خرجی که کردند به جای  وبلاگ یه سایتی می زدند که جذابتر و پر محتواتر باشه،نه مثل وبلاگ نقطه چین باشه....)

4. راه اندازی تلویزیون در راه رو های دانشگاه.(که به گفته مسئولین از این به بعد دانشجویان محترم می توانند سریال ها و اخبار تلویزیون را در راهروها و کنار هم دنبال کنند،که برای افتتاح آن سریال افسانه جومونگ به همراه تحلیل آن روز مقرر پخش خواهد شد.)

5. بازسازی پارکینگ اساتید.(راستش برای این یکی دیگه ما حرفی نداریم.اگه شما حرفی دارید با هم بگید و با هم بخندید اما اسراف نکنید،آخه امسال سال اصلاح الگوی مصرفه!!!)

6.اگه مورد دیگری از پیشرفت های دانشگاه به دستمان رسید حتما خبرتون می کنیم .

 

چاپ نشد(dont be give)

مشکلاتی که مشکل نیستند

در جامعه ی کنونی ما مشکلات فراوانی وجود دارد ،ولی چرا بعضی از ما بر روی مشکلاتی که اصلا مشکل نیستند  دست می گذاریم.مسائل پیش پا افتاده ای که خودمان به وجود می آوریم و تنها باعث ایجاد موانع کاذب می شود.موانع و مشکلاتی که بیشتر از همه گریبان گیر جوانان است و باعث معطوف شدن ذهن آنها به سمت و سویی غیر از سوی اصلی می شود.

از جمله ی این مشکلات که در دانشگاه خودمان نیز وجود دارد و باعث اعتراض بسیاری از دانشجویان شده نوع پوشش لباس و ظاهر است.برای مثال پوشیدن لباس آستین کوتاه در دانشگاه ممنوع!؟!!!

افرادی که این چنین قوانینی وضع میکنند حتماْ باید دلایلی منطقی برای انجام این عمل داشته باشند.

پس تا دلیل منطقی و معقولی برای این ممنوعیتها نباشد افراد حق انتخاب نوع پوشش ظاهر خود را دارند.و اگر هم دلیلی باشد پس احتمالاْ علت ْ عقب افتادگی کشورهایی مثل ژاپن پوشش نامناسب آنهاست و دلیل عمده تر جلوافتادگی و پیشرفت کشوری مثل افغانستان ...........!!!

اگر در جوامع امروزی ،از جامعه های کوچک تا بزرگترین آنها،از خانواده و محیط مدرسه تا دانشگاه به مسائل کلیدی اهمیت ندهیم و بر روی روی فرعیات زوم کنیم اوضاع بهبود نخواهد یافت و تنها اهدافمان را از خود دور میکنیم.

و در پایان این سوال مطرح است که چرا باید اصل را رها کرده و به فرع توجه کنیم؟چرا مشکلات اصلی را نمی بینیم و کورکورانه به مسائل جزئی که تنها وقت تلف کردن و در جاده خاکی رفتن و از اصل دور شدن است اهمیت می دهیم؟!؟!

همه ی مشکل ما در گرو جواب همین چرای آخر است...

                                                          خبر گزاری FPNU     

 

شماره 76-ویژه نامه بهار87 – گزارش دانشگاه

عدالت از نوع پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور در گفت گو با ایسنا اعلام کرد:

"علاقه مند به فعالیت دانشجویان در حوزه سیاسی هستیم.نمی خواهیم

محیط راکدی را در دانشگاه پیام نور شاهد باشیم."

این خبرهایی بود که چندی پیش از زبان رئیس محترم دانشگاه پیام نور کشور

شنیده شد.اما انگار این خبرها فقط جنبه ی خبرسازی داشت تا اجرایی.

وقتی این خبر ها را از زبان مسئولان دانشگاه می شنویم به جای خوشحال

شدن باید ناراحت شد.چرا که در دانشگاه پیام نور با وضعیتی که اکنون

موجود است هیچ گونه فعالیتی ممکن نیست و اگر هم ممکن باشد

در سطح محدود است،و از فعالیت ها و جنبش های دانشجویی فراگیر و عظیم

هیچ خبری نیست.برای مثال اگر دانشجویی بخواهد فعالیتی علمی و یا غیره

داشته باشد در قدم اول به بن بست "بودجه دانشگاه" می رسد،بن بستی

که همیشه در مرحله اول پرو‍ژه های دانشجویان پیام نور از اولین

مسئول می شنوند: "بودجه نداریم"

وقتی که مسئولین کشوری و مسئولین دانشگاه در چنین زمینه هایی

سرمایه ای نمی گذارد و تنها دیالوگ مسئولین  دانشگاه شده "بودجه نداریم"

پس در چنین وضعیتی این خبرها که از زبان رئیس دانشگاه پیام نور گفته

می شود فقط و فقط جنبه ی سرگرمی دارد و دارای هیچ ارزش دیگری نیست.

یا شاید هم مسئولان دانشگاه پیام نور برای اعلام این که بی کار ننشسته اند

این طور خبرسازی می کنند.

تا مدتی دانشجویان را سرگرم کنند و اعلام موجودیت کنند.

دانشجویان پیام نور مشتاق چنین حرکت هایی هستند،اما ای کاش

مسئولان دانشگاه اندکی اهمیت می دادند،ای کاش می فهمیدند

اگر پیام نوری ها هم جزء دانشجویان این مملکت هستند و ای کاش

می دانستند اگر در دانشگاه پیام نور هم سرمایه گذاری کنند نتایج

مطلوبی خواهد داشت(این را من  نمی گویم ،رئیس جمهور هم گفت

ما می توانیم. ما اگر در ایران در هر جا سرمایه گذاری کنیم نتایج مطلوبی خواهیم گرفت)

دانشجویان پیام نور باید با هیچ،به همه چیز برسند و این یعنی "عدالت"... 

انتشار:17 مهر87- شماره79- سه نقطه-تیتر یک

عشق سرکاری

اولین بار توی یه پارک با هم آشنا شدیم.یادم نمیره نگاه اول رو.

من اونو نگاه میکردم،اونم به من زل زده بود.

فاصله ی دلامون کم شد.کم کم یک دل شدیم.

همدیگه رو دوست داشتیم و عاشق هم بودیم.ظاهر که این رو نشون میداد.

اون روز رو هم یادم نمی ره که چه قول و قرارایی با هم گذاشتیم.

قرار بود تا آخرین خط دفتر زندگی با هم باشیم.

قرار بود پا به پای هم سطرهای زندگی رو رقم بزنیم.

اما...

اما اون روز رو هم یادم نمیره که توی همون پارک همه ی قول و قرارهامون رو زیر پا گذاشت طوری که انگار عشقی وجود نداشته و با پرویی توی چشمام نگاه کرد و گفت "برو دیگه دوستت ندارم" و بعد گذاشت توی گوشم..........آقااا کات بده ه ه ه.......کااااااااااات

خانم تو گوشی رو خوب زدی ولی یه خورده محکمتر بزن.... آقا شما هم یه کمکی پرستیژ بازیگری به خودت بگیر اااِاِی باااابااا.......از اول میریم ....آماااده...صداااا....نور....تصویر..... حرکت........

 

منتشر نشده

دانشگاه از زبان سعدی

سپاس و ستایش دانشگاه پیام نور را ، که ترکش موجب بی مدرکی است و به کلاس اندرش مزید در به دری ، هر ترمی که آغاز می شود موجب پرداخت زر است  و چون به پایان رسد مایه ضرر ، پس در هر سال دو ترم موجود و بر هر ترمی شهریه ای واجب ..... از جیب و جان که بر آید ...... کز عهده خرجش به در آید.....بنده همان به که ز بی مدرکی...سوی به درگاه یونی* آورم

سلف پاکیزه اش همه را توان بخشیده و بوی غذایش همه جا کشیده.

سقف کلاس هایش مانند ابر بهاری چکیده و کلاسهای پایدارش افراد را علم بخشیده.

اساتید محترم و محترمه نمره را به گناه فاحش دانشجو ندرند و دانشجو را مشروط نکنند.هرگاه که یکی از دانشجویان دست انابت به امید اجابت نمره به درگاهش دراز کند بر او نظر برگرداند.و بار دیگر با تضرع و زاری بخواند اساتید فرمایند نمره اش قبول کردم ازیرا که طاقت زاری دانشجویم را ندارم.

سپاس رئیس دانشگاه را که قبای سبز بر دانشگاه پوشاند و هرگاه مشکلی بوده به سرعت برق اجابت فرموده.

ای منگل خر علم ز پ نور* بیاموز                   کازاد و سراسری، دیگر به سر آمد

این مدعیان در طلب علم خرابند                   ازماست که بر ماست که پ نور برآمد

*یونی مخفف یونیورسیتی است.

*پ نور مخفف پیام نور 

چاپ شده در شماره 76...ویژه نامه امتحانات...تابستان87

سلف پاکی زگی

توجه                                   توجه

þسلف پاکی زگی دانشگاه افتتاح شد :

 با خدمات ویژه ... بوفه ای کاملا آنتیک* ،محیطی کاملاْ خفنگ* و دانشجویی در حد یونیورسیتی های خارجی،همراه با پخش مستقیم موسیقی پرندگان فیروزآبادی،صندلی های ریلکسیشن در حد تیم ملی،زیر درختانی با قدمت هزار ساله،عتیقه ترین و فسیل ترین غذاهای ایرانی و فرنگی و رفت و آمد گربه ها و سگ های اصیل ایرانی و خارجی...

همراه با خدمات پس از غذا مانند : تنفس مصنوعی ، شوک الکتریکی بر قلب ، ماسک اکسیژن،ماساژ قلبی و سایر خدمات. *** رفت با شما برگشت با خدا !

بوفه غذا خوری دانشگاه مون پدیده ای نو در عرصه بوفه های دانشگاهی

ضمنا فقط افرادی که کارت بیمه دانشجویی دارند می توانند از بوفه غذا خوری دانشگاه استفاده کنند.

توضیحات تکمیلی:

آنتیک:یه چیز تو مایه های خفن میباشد.

*خفنگ:همان خفن می باشد.این کلمه در هیچ فرهنگ لغتی ثبت نشده اما استفاده از آن رایج می باشد.استفاده از این کلمه توصیه نمی شود. 

 

انتشار:سال ۸۷-ستون فانوس 

طرز تهیه آدم موفق:

طرز تهیه آدم موفق:

1- خر خونی               به میزان لازم                                      2-قبولی در کنکور                     حداقل یک رشته

3- دانشگاه                 یک عدد                                             4-پول                                    کلی

5-کوزه                     یک عدد                                              6-آب                                    8/0 لیتر

خوب دوستان عزیز از آنجا که موفقیت در مدرک می باشد بر آن شدیم تا یکی از دستاوردهای خود را که آشنایی با فوت و فن موفقیت است آشنا کنیم و این وظیفه خطیر را جهت موفقیت شما عرضه کنیم.

اصل مطلب

شما پس از کلی خر خونی در کنکور قبول می شید و با کلی پول و هزار تا آرزو به سمت دانشگاه حرکت می کنید و مدیر دانشگاه را پیدا می کنید. بعد مدیر دانشگاه می گه که امسال به علت های مختلف از جمله : افزایش حقوق بازنشست گان' تحولات اخیر عراق- افزایش حقوق بشر – شکست استقلال از مقاومت مرصاد-  سقوط هواپیمای حامل وزیر زیروکانزانیا در جناگل غربی کویر آفریقا- ترور رئیس جمهور کانگوروزولونیوریا – وهزاران دلیل دیگر شهریه دانشگاه افزایش یافته است و شما هم برای تحقق بخشیدن به آرمان ها و آرزوهایتان  مجبور به پرداخت این مبلغ هستید . خوب دوستان مرحله اول تمام شد . از این پس شما وارد مرحله جدیدی شده اید و هم اکنون  شما یک دانشجوی موفق هستید اما هنوز به اون موفقیت مورد نظر نرسیده اید .حالا مینشینید و سه چار سالی از خوشی زندگی میزنید و درس می خونید تا مدرکه رو بگیرید .هنگام گرفتن مدرک یه عالمه پول بسته زبون دیگه رو دوسه دستی تقدیم مدیر دانشگاه می کنید تا مدرک نازنینتون رو بدهند.

خوب دوستان قصه ما به سر رسید و با این مدرک یه کمی پز می دید و از این که یک آدم موفق هستید لذت می برید و حالا می تونید  مدرکتون را بزارید توی کوزه و آبش را بخورید.مبارکه کیلیلیلیلیلی

انتشار:10 مهر 87-شماره78-سه نقطه-فانوس

اندر حکایات بوفه دانشگاه

 

          پرده اول: روزی را از بحر رفع گرسنگی به طرف بوفه دانشگاه دوان شدم.عده ای از دانشجویان گرسنه را یافتم که در حال جویدن ژتون بر سر و کله هم می زنند و مشتاقانه خواهان گرفتن غذای دانشگاه هستند.

          پرده دوم: ما نیز جهت بقا و زنده ماندن مجبور به همرنگی با جماعت گرسنه دانشجویان شدیم و ژتون به دست در انتظار غذای دانشگاه ایستادیم.

          وقتی غذا را یافتیم به همراه اهالی دانشگاه مشغول به میل غذا و عیش و نوش و تغذیه خود شدیم تا خود را جهت کسب هر چه بهتر علم و دانش و معرفت و استفاده در جهت اهداف کشور عزیزمان آماده سازیم.

         پرده سوم: ... اما اخبار همان شب  در رادیو های بی گانه و باگانه را بشنوید:

         به گزارش خبرنگار اعزامی ما در دانشگاه ،آمار قربانیانی که از غذای دانشگاه صرف کرده اند چندین برابر سونامی اعلام شده و هر لحظه به آمار تلفات افزوده می شود.شاهدان عینی این حادثه همچنان در کما به سر می برند و ...

          پرده آخر: از آن پس و پس از بهبودی نسبی ،بنده تصمیم گرفتم که تا شعاع  یک کیلو متری بوفه دانشگاه تردد نکنم و آفتابی نشوم چون تضمینی برای سلامتی نیست.

۱ آبان87-شماره 81- سه نقطه-فانوس